Книга - чудовий дивовижний витвір людського розуму. Вона стала для кожного із нас такою ж необхідною, як земля, як чисте небо над головою, як хліб. Навіть важко уявити, як би розвивалася культура планети Земля, коли б не було винайдено книгу. Без неї поступ історії значно уповільнила б свій темп. Книги читають усі – від малого до великого. Книга стала найвірнішим другом людини. Книги ,як люди, народжуються, живуть, старіють… Як і люди, вони можуть хворіти. Для хворих книг є спеціальні лікарні, тільки називаються вони «книжкові лікарні». У них лікують хворі книги. Тому ,щоб книга довше жила та зберігалась, виконуйте всі прохання ,з якими вона до вас звертається :
Щоб книги не старіли,
І повсякчас могли нам слугувати,
Заздалегідь їх треба шанувати.
ПОРАДИ ЩКІЛЬНОГО БІБЛІОТЕКАРЯ ЧИТАЧАМ – ШКОЛЯРАМ
Юний друже, бережи книгу!
- Носи книги в папці для підручників.
- Вдома відведи їм визначене місце на книжковій полиці.
- Читай книги за чистим столом і з чистими руками.
- Перевертай сторінки за правий верхній куток.
- Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади закладку.
- Прочитані книжки поверни до бібліотеки.
- Не перегинай книгу під час читання.
- Якщо книга порвалась – обов’язково підклей її.
ЗВЕРНЕННЯ КНИГИ ДО ЧИТАЧА.
Діти! Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона б сказала вам: «Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені соромно, якщо мене потім візьмуть інші.
- Не малюйте мене ручкою і олівцем.
- Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз.
- Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків сторінок, а вложіть закладку!»
Ми дякуємо тобі за бережне відношення до своїх підручників, за повагу до людей, які видають їх.
Хай книга буде завжди твоїм кращим другом, помічником і порадником.
КНИЖЧИНІ ПОРАДИ
- Читай мене уважно, не поспішай.
- Зустрівши незнайомі слова – знайди їх в словнику або запитай у старших.
- Не встиг дочитати книгу до кінця – вклади закладку на тому місці, де зупинився.
- Запам’ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації до книги.
- Прочитав мене – подумай. Чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічались тобі раніше малюнки цього художника? Чи сподобались тобі герої?
ЯК ПИСАТИ ВІДГУК НА ПРОЧИТАНУ КНИГУ
Відгук – це ваша власна думка про зміст книги,оцінка її позитивних і негативних якостей.
- Обов’ язково вкажіть автора і назву книги.
- Визначте тему і основну думку твору.
- Де і коли відбуваються зображені у ньому події?
- Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
- Вкажіть,що сподобалося, а що ні. Чому?
- Напишіть про героїв книги, їхні вчинки, цікаві випадки.
- Зверніть увагу на мову твору, оформлення.
- Вкажіть, чим збагатив вас твір, над чим змусив задуматися.
- Виберіть форму вашого відгуку.
- Подбайте, щоб у заголовку було виражено повну думку.
Про науково-популярну книгу відгук пишеться по-іншому
Подумай над такими питаннями:
- чи зацікавила тебе книга;
- про що нове ти дізнався з неї;
- чи хочеш продовжувати читання з цієї теми;
- чи не важка книга за змістом і за формою викладення;
- що не подобається тобі в книзі.
ЯК ВИБРАТИ КНИГУ
Важливо, щоб сам читач умів орієнтуватися в каталогах і вибрати книгу,яка йому потрібна.
Багато про що хочеться прочитати. Але як знайти найцікавіші книги з кожного окремого питання?
Пропонуємо скористатися «золотими ключиками», які завжди готові допомогти тобі вибрати книгу. Познайомся з ними.
Дзеркалом книжкового фонду бібліотеки є систематичний каталог і картотеки. Навчися ними користуватись і ти зможеш дізнатись, які видання,з яких питань є в бібліотеці. В бібліографічних покажчиках, пам’ ятках, рекомендаційних списках ти знайдеш найкращі книги з будь-якої теми.
Книжкові виставки, плакати, альбоми також допоможуть тобі вибрати нові й цікаві книги.
ЯК ВЕСТИ ЩОДЕННИК ЧИТАННЯ
- Прочитавши книгу, подумай над її змістом і як слід розберися в ній.
- Запиши у щоденнику автора, назву книги.
- Коротко напиши, про що говориться в ній, хто головний герой.
- Напиши, хто з дійових осіб тобі найбільше сподобався і чому.
- Чого вчить ця книга?
РОБОТА НАД ТЕКСТОМ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ
- Прочитай уголос або мовчки текст твору і визнач, про що ( про кого) у ньому йдеться.
- З ясуй, чи всі слова і вислови ти розумієш.
- Назви персонажів ( образи, ситуації, явища…), які зображені у творі, та їхні характерні ознаки.
- Поміркуй, якою тобі уявляється поведінка персонажів, як ти її розумієш і чому саме так.
- Порівняй, зістав, оціни поведінку героїв ( ситуації, події, картини природи) і зроби відповідний висновок.
- Визнач, що найбільше тебе схвилювало, стривожило, засмутило, порадувало… Вислови своє ставлення до описуваного в тексті ( що схвалюєш, що засуджуєш).
- Визнач, як пов’ язані між собою описані події, явища, вчинки.
- Визнач основну думку твору. Якими словами висловив її автор?
- Підтверджуй свої міркування словами тексту.