Субота, 27.04.2024, 11:26 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
















Акції та цікавинки

 

     Книга  - чудовий дивовижний витвір людського розуму. Вона стала для кожного із нас такою ж необхідною, як земля, як чисте небо над головою, як хліб. Навіть важко уявити, як би розвивалася культура планети Земля, коли б не було винайдено книгу. Без неї поступ історії значно уповільнила б свій темп. Книги читають усі – від малого до великого. Книга стала найвірнішим другом людини. Книги ,як люди, народжуються, живуть, старіють… Як і люди, вони можуть хворіти. Для хворих книг є спеціальні лікарні, тільки називаються вони «книжкові лікарні». У них лікують хворі книги. Тому ,щоб книга довше жила та зберігалась, виконуйте всі прохання ,з якими вона до вас звертається :

 

Щоб книги не старіли,

І повсякчас могли нам слугувати,

Заздалегідь їх треба шанувати.

 

 

 

ПОРАДИ ЩКІЛЬНОГО БІБЛІОТЕКАРЯ ЧИТАЧАМ – ШКОЛЯРАМ

       Юний друже, бережи книгу!

- Носи книги в папці для підручників.

- Вдома відведи їм визначене місце на книжковій полиці.

- Читай книги за чистим столом і з чистими руками.

- Перевертай сторінки за правий верхній куток.

- Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади закладку.

- Прочитані книжки поверни до бібліотеки.

- Не перегинай книгу під час читання.

- Якщо книга порвалась – обов’язково підклей її.

 

   ЗВЕРНЕННЯ КНИГИ ДО ЧИТАЧА.

        Діти! Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона б сказала вам: «Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені соромно, якщо мене потім візьмуть інші.

- Не малюйте мене ручкою і олівцем.

- Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз.

- Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків сторінок, а вложіть закладку!»

Ми дякуємо тобі за бережне відношення до своїх підручників, за повагу до людей, які видають їх.

   Хай книга буде завжди твоїм кращим другом, помічником і порадником.

 

КНИЖЧИНІ ПОРАДИ

- Читай мене уважно, не поспішай.

- Зустрівши незнайомі слова – знайди їх в словнику або запитай у старших.

- Не встиг дочитати книгу до кінця – вклади закладку на тому місці, де зупинився.

- Запам’ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації до книги.

- Прочитав мене – подумай. Чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічались тобі раніше малюнки цього художника? Чи сподобались тобі герої?

 

 

ЯК ПИСАТИ ВІДГУК НА ПРОЧИТАНУ КНИГУ

Відгук – це ваша власна думка про зміст книги,оцінка її позитивних і негативних якостей.

  • Обов’ язково вкажіть автора і назву книги.
  • Визначте тему і основну думку твору.
  • Де і коли відбуваються зображені у ньому події?
  • Запишіть, які епізоди викликали у вас  найсильніші враження.
  • Вкажіть,що сподобалося, а що ні. Чому?
  • Напишіть про героїв книги, їхні вчинки, цікаві випадки.
  • Зверніть увагу на мову твору, оформлення.
  • Вкажіть, чим збагатив вас твір, над чим змусив задуматися.
  • Виберіть форму вашого відгуку.
  • Подбайте, щоб у заголовку було виражено повну думку.

 

Про науково-популярну книгу відгук пишеться по-іншому

 

Подумай над такими питаннями:

  • чи зацікавила тебе книга;
  • про що нове ти дізнався з неї;
  • чи хочеш продовжувати читання з цієї теми;
  • чи не важка книга за змістом і за формою викладення;
  • що не подобається тобі в книзі.

 

ЯК ВИБРАТИ КНИГУ

   Важливо, щоб сам читач умів орієнтуватися в каталогах і вибрати книгу,яка йому потрібна.

   Багато про що хочеться прочитати. Але як знайти найцікавіші книги з кожного окремого питання?

   Пропонуємо скористатися «золотими ключиками», які завжди готові допомогти тобі вибрати книгу. Познайомся з ними.

    Дзеркалом книжкового фонду бібліотеки є систематичний каталог і картотеки. Навчися ними користуватись і ти зможеш дізнатись, які видання,з яких питань є в бібліотеці. В бібліографічних покажчиках, пам’ ятках, рекомендаційних списках ти знайдеш найкращі книги з будь-якої теми.

    Книжкові виставки, плакати, альбоми також допоможуть тобі вибрати нові й цікаві книги.

 

ЯК ВЕСТИ ЩОДЕННИК ЧИТАННЯ

  1. Прочитавши книгу, подумай над її змістом і як слід розберися в ній.
  2. Запиши у щоденнику автора, назву книги.
  3. Коротко напиши, про що говориться в ній, хто головний герой.
  4. Напиши, хто з дійових осіб тобі найбільше сподобався і чому.
  5. Чого вчить ця книга?

 

РОБОТА НАД ТЕКСТОМ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

  1. Прочитай уголос або мовчки текст твору і визнач, про що ( про кого) у ньому йдеться.
  2. З ясуй, чи всі слова і вислови ти розумієш.
  3. Назви персонажів ( образи, ситуації, явища…), які зображені у творі, та їхні характерні ознаки.
  4. Поміркуй, якою тобі уявляється поведінка персонажів, як ти її розумієш і чому саме так.
  5. Порівняй, зістав, оціни поведінку героїв ( ситуації, події, картини природи) і зроби відповідний висновок.
  6. Визнач, що найбільше тебе схвилювало, стривожило, засмутило, порадувало… Вислови своє ставлення до описуваного в тексті ( що схвалюєш, що засуджуєш).
  7. Визнач, як пов’ язані між собою описані події, явища, вчинки.
  8. Визнач основну думку твору. Якими словами висловив її автор?
  9. Підтверджуй свої міркування словами тексту.